خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی گزارشی از این دورهها ارائه داد.
سید احمد میربلند به عنوان سخنران روز شنبه ۲۹ تیر تجربه زیسته خویش را در سالهایی که در مدرسه البرز ماندگار داشت را با دبیران حاضر به اشتراک گذاشت.
میربلند در ابتدای جلسه جزوه مطالعاتی با عنوان« مدیریت و رهبری» در بین دبیران توزیع کرد.
وی مزایا و معایب آزمونهای تشریحی و تستی را بررسی کرد و تاکید داشت آزمونهای در حال برگزاری بهتر است با طرح درسها منطبق باشند.
وی معتقد است: «آنچه ارائه میکنم تجربه زیسته من است و شما دبیران گرامی باید آنچه با شما در میان میگذارم را با تجربه و فضای مدرسه خود هماهنگ کنید. اینک آنچه شما اعمال میکنید دانش شماست در واقع شما آنچه را شنیدید با داشتههای خود ادغام میکنید و در جریان این پردازش موفقیت شما در مدرسه و کلاس درس حاصل میشود.»
وی تاکید کرد: دبیران هم به خود هم به معاونین مدارس کمک بزرگی خواهند کرد اگر گزارش روزانه منظمی برای هر کلاس و ساعت درسی خویش ارائه کنند. در اینصورت نه خانوادهها از فشردگی مطلب در انتهای هر ترم گلایه دارند و نه دانشآموزان از دچار ابهام در آموختن خواهند شد.
میربلند از ضرورت تشکیل دپارتمانهای آموزشی برای دبیران متوسطه دوره دوم گفت: ضرورت تشکیل این دپارتمانها برای بررسی، تحلیل و نقد دستورالعملها، برنامهدرسی، نشریات و سوالات و تالیفات موجود است.
میربلند مدرسه را چون سیستمی میداند که در صورت انجام درست وظایف موجب کارایی و خروجی مناسب خواهد شد و از همه معاونین و مشاورین خواست در راستای اهداف آموزشی و تربیتی گام بردارند.
درباره این سایت